Jumaat, Julai 20, 2012

Ramadhan 1433

Ucapan salam Ramadhan yang mulia kepada anggota Penditas dan para pengunjung muslimin.
Sempena Ramadhan ini Pendita mengajak semua untuk menyemak semula amal perbuatan selama ini. Pemurnian diri dan jiwa bermula sekarang.
Kita difitnah dengan segala macam amalan-amalan yang kunun-nya dari ajaran Islam. Bagi orang biasa, mereka hanya mengikut. Malang, jika ikutan mereka itu bukanlah daripada ajaran Nabi Muhammad saw.
Kita mungkin sempat untuk mendapatkan ajaran Islam yang tulen lagi suci daripada seorang nabi. Kali ini, tiada lagi mazhab atau salafi atau wahabi atau apa-apa ajaran tarekat yang pelik-pelik.
Ya, benar! Kita mungkin sempat menikmati ajaran Islam super-tulen daripada seorang nabi yang memang dijanjikan untuk membawa kembali Islam original ajaran Muhammad saw.
"Dan tatkala putera Maryam (Isa) dijadikan perumpamaan tiba-tiba kaummu (Quraisy) bersorak kerananya. Dan mereka berkata, 'Manakah yang lebih baik, Tuhan-tuhan mereka atau dia (Isa)?' Mereka tidak membezakan perumpamaan itu kepadamu melainkan dengan maksud membantah saja sebenarnya mereka adalah kaum yang suka bertengkar. Isa tidak lain hanyalah seorang hamba yang Kami berikan kepadanya nikmat (kenabian) dan Kami jadikan dia sebagai tanda bukti (kekuasaan Allah) untuk Bani Israil. Dan kalau Kami kehendaki, benar-benar Kami jadikan sebagai gantimu di muka bumi malaikat-malaikat yang turun- temurun. Dan sesungguhnya Isa itu benar-benar memberikan pengetahuan tentang hari kiamat itu dan ikutilah Aku. Inilah jalan yang lurus." (az-Zukhruf, ayat 57-61).
Nabi Isa as.
Ya, nabi Isa akan hadir membantu kita yang ter-jepit di akhir zaman ini. Ketika itu kita boleh berbangga dan menarik nafas panjang kerana Islam kita adalah yang original. Tanpa ragu-ragu untuk beramal ibadat dengan tunjuk-ajar dari nabi kita ini. Baginda akan menyampai semula ajaran Muhammad rasullullah yang agung. Selamat tinggal khurafat, parti politik dan segala macam ajaran songsang.
Ramadhan 1433 yang mulia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan