Selasa, Julai 10, 2012

Imam Mahdi...? Oh! Tidak

Ucapan salam.
Kita dikejutkan dengan peristiwa 'Imam Mahdi' yang menyerang di JPM baru-baru ini. Pendita ucap takziah kepada keluarga Jaya Negara. Semoga rohnya diterima Allah.
Perjuangan untuk menegakkan 'Islam' bukan mudah. Ramai yang berharap Imam Mahdi segera keluar supaya segala kemungkaran dapat dihapuskan. Namun, ia tidak semudah yang disangka. Jikalau tersalah berjuang mungkin apa yang diperjuangkan itu sia-sia belaka.
Perkara Imam Mahdi sangat rumit. Mungkin beberapa individu yang tahu dan sedang memantau perihal imam ini. Secara umum, tiada siapa yang tahu blueprint sebenar Imam Mahdi. Sedangkan imam itu sendiri tidak tahu bahawa dia adalah orangnya!
Tip mengenalpasti bahawa telah munculnya imam ini sangat mudah. Tunggu saja pengumuman suara dari langit. Apabila pengumuman telah kedengaran, maka benarlah imam telah dilantik. Anda mahu berbaiat? Ada berani?
Sekarang tiada apa-apa pengumuman. Jadi, jangan mengada-ngada cari fasal sana sini. Teruskan hidup dengan amal perbuatan yang baik-baik belaka.

2 ulasan:

  1. Salam saudara.

    Mudah-mudahan suara itu bukanlah Bluebeam / HAARPak / apa2 fitnah yang Allah izinkan ianya berlaku...

    Yaa...

    MHDY juga tidak tahu yang dirinya MHDY...

    MHDY tidak memberitahu akan dirinya, tetapi diberitahu siapa dirinya...

    Huhuhu...

    BalasPadam
  2. Wsalam, benar kata tuan itu...

    BalasPadam