Jumaat, Ogos 26, 2011

Tiba-tiba pemuda-pemuda Mala-yu mula diintai Inggeris dan Eropah

Pada bulan Ramadan 1432H ini, anak-anak Harimau Malaya mula dirisik kelab-kelab bolasepak Inggeris dan Eropah. Pada tahun 2011, setahun sebelum 2012, pemuda-pemuda Mala-yu mulai dikenali di mata dunia melalui bolasepak.



Siapa sangka pasukan bolasepak kita yang menduduki ranking bawahan FIFA mulai mendapat tempat di dalam sukan ini. Walaupun kita kecundang berkali-kali, namun mereka sedar pemain-pemain kita berkualiti.

Pada 7 Oktober 2011, Harimau Malaya akan berentap dengan pasukan Kangaroo atau Socceroos di Sydney. Mampukah kita memberi saingan hebat terhadap pasukan tanah jajahan Inggeris ini?

Dengan semangat baru pemuda-pemuda Mala-yu, Pendita yakin bangsa ini bangkit dari khayalan mimpi yang telah lama merosakkan generasi dulu. Hal ini sepertimana Bani Israel tersesat selama 40 tahun di padang pasir pada zaman Nabi Musa dek kemurkaan Allah.

Pada 31 Ogos 2011, negara telah kita berjaya bebas daripada cengkaman kafir Inggeris selama 54 tahun. Generasi lama makin pupus. Generasi baru mempunyai pemikiran yang berbeza. Mereka mempunyai visi yang berlainan daripada generasi terdahulu. Mereka lebih sedar, lebih global dan lebih alim.

Pendita percaya mereka tahu tugas mempertahankan kedudukan agama dan raja mereka. Mereka juga faham benar soal akidah. Jadi, generasi lama sudah boleh menganggap mereka bukan kanak-kanak lagi. Sesekali nostalgia boleh diceritakan sebagai pengajaran. Namun, sesekali jangan menghalang mereka untuk berjuang.

Di akhir zaman, para-para pemuda Muslim yang akan mempertahankan akidah.

Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Korban Bahasa Melayu: Kejuruteraan juga serupa....

Assalamualaikum dan Selamat Hari Raya Puasa! Sekarang dalam-dalam sibuk berhari raya walaupun sudah masuk kerja, isu besar melanda negara. I...