Rabu, Julai 06, 2011

Konferen Antarabangsa Tamaddun Islam dan Identiti Melayu 2011

Pada 14 hingga 15 November 2011, di negeri Melaka akan berlangsung sebuah konferen antarabangsa mengenai tamaddun Islam serta kaitannya dengan identiti Melayu.



Jom beramai-ramai kita dengar hasil kajian ilmiah terkini tentang sejarah Islam dan Melayu!

Sila rujuk ke: www.icicmi2011.com

Sekian.

4 ulasan:

  1. Hamba mendpt beberapa klu menarik ttg tabut perjanjian. Di dlm kitab nabi2 menyebut semasa wafat nabi Mahamada Sholaya Allaha A'layaha Wa Salama, beliau mempunyai baju besi nabi Daud. Di dlm hikayat raja Handak pula, nabi telah berperang dan menakluk istana raja Handak yg merupakan keturunan nabi Sulaiman. Jadi, pasti baju besi nabi Daud diperoleh di masa itu dan tabut perjanjian masih ada di zaman nabi kita. Keturunan nabi iaitu ahli bait telah berhijrah ke Aceh dan tentu sesuatu yg mengejutkan berada di Tanah Malayu ini.

    BalasPadam
  2. Tuan Mahadaya,

    Telah Pendita ajukan dahulu bahawa Sultan Acheh sedang dilindungi di Tanah Melayu ini. Pemerintah Acheh sentiasa bersembahyang dan memohon petunjuk Allah. Contohnya, seorang usahawan dari Malaysia dijemput khusus membantu ekonomi Acheh hanya kerana beliau "ditunjukkan" melalui doa. Dan Sultan Acheh akan muncul bila tiba waktunya. Tetapi Pendita kurang pasti tentang Tabut as-Sakinah kononnya disimpan oleh Baginda Acheh.

    Semasa lawatan Pendita ke Istana Deli dahulu, ada sebuah kisah yang cukup unik. Ceritanya begini: Pada zaman pemerintahan Suharto, seorang pegawai tinggi tentera nasional Indonesia telah memimpin TNI untuk menyerang Acheh. Beliau adalah kaum kerabat diRaja Acheh. Malangnya, pesawat beliau tiba-tiba terjunam dan beliau terbunuh. Mungkinkah ini daulat sultan?

    BalasPadam
  3. Bonda hamba memberitahu hamba bhw keturunan hamba di Perak asalnya dari Acheh yg berhijrah beratus tahun lamanya. Hamba telah temukan kitab doa memohon daulat raja kepada Allaha Taa'laya. Di dlm doa itu menyebut ttg nabi Daud dan Sulaiman. Pulau Besar menyimpan kunci kerajaan akhir zaman. Angkatan nabi Daud dgn berkat 9 nabi Ibrahim, Al Yasa, Musa, Harun, Zakaria, Daud, Sulaiman, Isa dan Mahamada sholaya Allaha A'layaha Wa Salama. Hamba bacakan selawat Haq bagi kebangkitan semula kerajaan Malayu "Allahama Sholaya A'laya Haqo Mahamada Wa A'laya Ahala Al Haqo Mahamada". Kerajaan Malayu menggunakan nobat nabi Ibrahim Kholayala Allaha dan lambang naga. Takkan Malayu hilang di dunia dan ingat pesan panglima hilang Malayu hilang dunia.

    BalasPadam
  4. Tuan Mahadaya,
    Ini maklumat yang menarik. Boleh Pendita dapat salinannya melalui email? Pendita sedang mengumpul maklumat tentang satu keluarga yang diarahkan Allah berpindah ke Tanah Melayu sekitar 600 tahun sebelum Nabi Isa dilahirkan.

    BalasPadam

Korban Bahasa Melayu: Kejuruteraan juga serupa....

Assalamualaikum dan Selamat Hari Raya Puasa! Sekarang dalam-dalam sibuk berhari raya walaupun sudah masuk kerja, isu besar melanda negara. I...