Jumaat, November 26, 2010

Malaysia - "the 13 colonies"

Ketika Yusuf berkata kepada bapanya (Ya'qub): Hai bapaku! Sesungguhnya aku bermimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan, semuanya kulihat sujud kepadaku.(Ayat 4, Surah Yusuf)

Look I have had another dream: the sun, the moon, and eleven stars were bowing down to me. (Bible, Genesis 37:9)

Nampaknya puak Kristian sangat percaya bahawa pada suatu masa end of days cucu-cicit puak Israel dari susur-galur Manasseh dan Ehpraim iaitu anak-anak Nabi Yusuf akan bersatu menegakkan Kristian di mukabumi ini apabila turunnya Shiloh-pembela akhir zaman.

The sceptre shall not depart from Judah, nor a lawgiver from between his feet, until Shiloh come; and unto him shall the gathering of the people be. (Bible, Genesis 49:10)

Mereka menganggap bahawa negara Amerika-lah yang mewakili Ephraim kerana Amerika bermula dengan "the 13 colonies". Manakala, Great Britain mewakili Manasseh.

Menurut Bible, Ephraim mendapat anugerah "birthright blessings" daripada Tuhan. Bermaksud mempunyai negara dan memiliki pintu-pintu musuh. Manakala Manasseh mendapat anugerah "scepter promises" bermaksud memiliki raja berkuasa. Raja ini pula dari keturunan King David atau Nabi Daud.

Jadi, Amerika dengan kekuatan tenteranya, dan Great Britain dengan Queen Elizabeth II menjadikan gabungan Ephraim-Manasseh. Nisbah populasi Ephraim:Manasseh adalah lebih kurang 10000:1000 atau ringkasnya 10:1.

His glory is like the firstling of his bullock, and his horns are like the horns of unicorns: with them he shall push the people together to the ends of the earth: and they are the ten thousands of Ephraim, and they are the thousands of Manasseh. (Bible, Deuteronomy 33:17)

Semasa Pendita menuntut di Amerika, pensyarah matapelajaran American Civilization berkata bahawa orang-orang Amerika adalah "the chosen people" atau manusia terpilih oleh Tuhan. Wow! Hebat. Kerana Amerika bermula dengan "the 13 colonies".

Tetapi kita jangan mudah melatah. Benarkah pendapat mereka itu atau syok sendiri. "Mari kita lihat siapa yang kena..."

Inilah dia "The 13 colonies":



Raja-raja Inggeris bermula pada tahun 400AD. Jikalau orang-orang Inggeris dari puak Ephraim dan Manasseh, raja-raja Inggeris sudah tentu berkuasa besar sejak 400AD kerana mewarisi ilmu besi Nabi Daud dan kekuasaan Nabi Sulaiman.

Dan sejak 400AD orang-orang Inggeris sudah tentu terkenal dengan budaya ketuhanan. Namun, kita tahu Inggeris hanya mula berkuasa pada abad ke 15.

Great Britian dan Amerika berkuasa hari ini bukanlah kerana mereka berpegang pada agama tetapi logik akal dan nafsu. Kedua-dua negara ini tidak pernah dikenali sebagai negara Kristian unggul! Bagaimana boleh mengaku kaum yang terpilih?

Inilah dia "The scepter promises":



Dahulu Inggeris gah dengan empayarnya. Tetapi empayar ini tidak berdaya menakluk negeri-negeri di Tanah Melayu. Inggeris hanya mampu berunding dengan sultan-sultan di atas kertas. Amerika pula dengan menggugurkan bom atom baharu mampu menundukkan Jepun.

Jerman pula tewas dengan asakan tentera gabungan Amerika, Inggeris dan lain-lain. Itu pun nasib, jika tidak England dah lingkup. Di manakah kekuatan Amerika sekarang? Vietnam, Afghanistan, Iraq, Korea?

Inilah dia "The physical gates to enemy territory":



Mari kita anggar nisbah populasi Indonesia:Malaysia. Mengikut sumber Bank Dunia, populasi Malaysia=27,467,837 pada tahun 2009. Manakala populasi Indonesia=229,964,723. Jadi nisbah populasi Indonesia:Malaysia = 229,964,723:27,467,837 = 8:1 (lebih kurang). Jika diambilkira populasi umat Islam di nusantara ini, nisbah 10:1 mungkin boleh dicapai. Namun, kita tidak tahu siapakah dari susur-galur Ephraim dan Manasseh. Dan kita juga tidak tahu siapakah mereka "pemuda-pemuda yang mempunyai hati seperti kepingan-kepingan besi itu"?

Inilah dia "Shiloh":



Sekian.

2 ulasan:

  1. mohon izin utk di share catatan di blog ini... terima kasih atas maklumat

    BalasPadam
  2. Pendita izinkan semua artikel di blog ini di share.

    BalasPadam

Korban Bahasa Melayu: Kejuruteraan juga serupa....

Assalamualaikum dan Selamat Hari Raya Puasa! Sekarang dalam-dalam sibuk berhari raya walaupun sudah masuk kerja, isu besar melanda negara. I...