Khamis, November 15, 2012

BOM Nephi 3:1-10

1 Nephi 3:1
1 Telah berlalu, bahawa aku, Nephi, kembali dari pertemuanku dengan tuhan, ke khemah bapaku.
1 Nephi 3:2
2 Telah berlalu, bahawa bapaku berkata kepadaku: Sesungguhnya aku telah bermimpi bahawa tuhan telah memerintahku supaya kamu serta saudaramu kembali ke Baitul Muqaddis.
1 Nephi 3:3
Demi sesungguhnya, Laban menyimpan rekod puak Yahudi dan salasilah nenek-moyangku, semua ini tercatat pada plat-plat yang diperbuat dari logam loyang.
1 Nephi 3:4
4 Lagi, tuhan memerintahku supaya menyuruh kamu dan saudaramu ke rumah Laban serta mengambil rekod tersebut kemudian segera kembali ke sini.
1 Nephi 3:5
5 Nanti, saudaramu akan merungut sambil mengatakan ini adalah tugas yang rumit. Sedarlah, ini bukanlah kehendakku tetapi kehendak tuhanku.
1 Nephi 3:6
6 Maka pergilah anakku, tuhan akan memberkatimu kerana engkau tidak merungut.
1 Nephi 3:7
7 Telah berlalu, bahawa aku, Nephi, berkata kepada bapaku: Aku akan segera pergi dan lakukan apa sahaja perintah tuhanku, kerana aku percaya tuhanku tidak menganiaya sesiapapun melainkan dia menolong orang-orang yang dikehendakinya.
1 Nephi 3:8
8 Telah berlalu, bahawa bapaku sangat gembira mendengar perkataanku itu, kerana dia percaya bahawa aku diberkati tuhanku.
1 Nephi 3:9
9 Dan aku, Nephi, serta saudaraku memulakan perjalanan melalui tanah yang tidak berpenghuni, dengan muatan khemah, ke Baitul Muqaddis.
1 Nephi 3:10
10 Dan telah berlalu bahawa kami telah tiba di Baitul Muqaddis, aku dan saudaraku mula berbincang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Korban Bahasa Melayu: Kejuruteraan juga serupa....

Assalamualaikum dan Selamat Hari Raya Puasa! Sekarang dalam-dalam sibuk berhari raya walaupun sudah masuk kerja, isu besar melanda negara. I...