Sabtu, Februari 11, 2012

Peristiwa KFC...jika masih tidak mahu ambil pelajaran

Orang tua-tua sudah berpesan. Tanah ini warisan nenek-moyang...
Kini, tanah ini, bagi kebanyakan kita adalah tanah tumpangan.
Sekarang, peristiwa di KFC memaparkan kisah pemuda-pemuda Melayu dihina oleh bangsa pendatang.
Kisah itu cuma adegan sampingan di dalam sebuah sandiwara yang lebih besar. Sebuah sandiwara bagaimana bangsa kita dihelah secubit demi secubit sehingga mereka merempat sambil murtad.
Manakala politik kita tertipu dengan konsep mengumpul sokongan undi. Demikian, perasaan bangsa pendatang kafir ditatang. Sebaliknya, politik kafir terang-terangan mengancam kita. Tidak ada keselamatan memilih calon kafir. Selagi mereka tidak mengucap shahadah, tidak usah terima mereka sebagai pemimpin. Peristiwa KFC...jika masih tidak mahu ambil pelajaran.
Pendita pesan, pemuda-pemuda Melayu mesti pertahan maruah. Ambil helah kuatkan kedudukan sendiri, rakan-rakan, jiran-jiran. Curahkan wang untuk perniagaan Muslim. Tapis-tapiskan barangan kafir biarpun ada sijil halal JAKIM. Berlakon untuk kepentingan kita-kita. Berhelah untuk kepentingan kita-kita. Bergosip untuk celarukan kepentingan kafir. Mereka kafir. Mereka kafir kalau masih tak perasan.
Pendita kata, pemuda-pemuda Melayu mesti tegar semangat majukan diri di dalam segala bidang. Jika berniaga, sewa kedai yang strategik. Jangan sampai sudah berniaga tepi jalan akhirnya kena roboh. Bina empayar di dalam semua bidang.
Ambil pelajaran Tuanku Merong Mahawangsa membina empayarnya.
Kita bangsa penakluk yang budiman. Ingat, kita penakluk yang budiman.
Akhir kata, rapat-rapat pertahanan kita. Sayang-sayang sesama kita. Peduli sesama kita. Lemah-lembut sesama kita.
Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Korban Bahasa Melayu: Kejuruteraan juga serupa....

Assalamualaikum dan Selamat Hari Raya Puasa! Sekarang dalam-dalam sibuk berhari raya walaupun sudah masuk kerja, isu besar melanda negara. I...