Isnin, Julai 14, 2014

Don't cry for me Argentina...

Gara-gara para pemain Argentina menyokong Zionis, doa kejayaan daripada umat Islam di Piala Dunia 2014 ini ditujukan kepada pasukan Jerman.
Tatkala orang-orang Islam di Gaza beribadat puasa, tentera-tentera Zionis-Yahudi membedil semahu-boleh untuk menghancurkan apa-apa sahaja yang hidup. Ia direstui oleh kafir di Malaysia apatah lagi di Singapura dan Indonesia.
Kita tahu masyarakat Jerman mempunyai budaya ketelitian yang tinggi. Walaupun mereka sentiasa diaibkan oleh media milik Zionis, kemajuan negara Jerman tetap pada landasan yang sama. Tiada yang kurang malah menunjukkan peningkatan. Segala-galanya tentang Jerman terserlah pada hari ini apabila menjuarai Piala Dunia 2014. Pun begitu, mereka gagal menjuarai keimanan terhadap Allah.
Pada zaman kekhalifahan Islam di Andalusia, bandar Cordova merupakan pusat pendidikan yang ulung di Eropah. Maka berbondong-bondonglah pelajar-pelajar bangsa Eropah Kristian mendaftar untuk mengikuti pengajian di sini. Dari kelompok ini termasuklah para pelajar berbangsa Jerman. Jadi tidak hairanlah selepas jatuhnya kekhalifahan Islam di Andalusia, muncul universiti-universiti terkemuka di merata Eropah.
Disebabkan pelajar-pelajar Jerman ini mewarisi budaya ilmu menurut ajaran Islam yang murni, negara Jerman hari ini sangat berjaya di dalam segala lapangan bersifat duniawi.
Manakala di negara-negara umat Islam Middle-East (Timur Tengah kata depa), mereka hanya mampu memiliki universiti yang juara di dalam bidang hukum-hakam Islam. Maka berbondong-bondonglah pelajar Melayu ke negara-negara berbudaya Arab ini untuk mengikut pengajian tentang hukum-hakam.
Ketika umat Islam di Gaza menggigil ketakutan, ustad-ustad lulusan dari negara-negara berbudaya Arab hanya mampu menyuruh kita membaca Qunut Nazilah. Habis kuat pun mereka mendaftar untuk bersama ISIL di Baghdad. Paling cikai pun mereka bermain api politik bersama-sama kafir harbi.
Jadi negara kita adalah juara dari segi hukum-hakam Islam, dengan itu hudud sangat diperkatakan. Tetapi kita tidak menjuarai lapangan-lapangan lain. Dengan sebab itu pula, kita hanya mampu mengirim wang, ubat-ubatan, makanan, pakaian, doktor-doktor serta diiringi doa ke Gaza.
Don't cry for me Argentina..? How about Brazil?
-Pendita-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Korban Bahasa Melayu: Kejuruteraan juga serupa....

Assalamualaikum dan Selamat Hari Raya Puasa! Sekarang dalam-dalam sibuk berhari raya walaupun sudah masuk kerja, isu besar melanda negara. I...