Sabtu, Mac 09, 2013

BOM Nephi 3:21-30

1 Nephi 3:21
21 Maka aku telah berjaya memujuk saudaraku supaya tetap patuh pada perintah Tuhan.
1 Nephi 3:22
22 Maka kami kembali ke tanah asal usul, dan kami berjaya mengumpul sebilangan emas dan perak serta barangan berharga.
1 Nephi 3:23
23 Setelah itu, kami kembali ke rumah Laban.
1 Nephi 3:24
Maka kami ke rumah Laban dan memohon padanya supaya diberikan rekod yang terukir pada kepingan loyang itu. Kami akan berikan kepada Laban segala emas, perak dan barangan berharga sebagai ganti.
1 Nephi 3:25
25 Maka, apabila Laban terlihat pada harta kami, dia menjadi tamak. Laban mengarahkan para pengawalnya menghalau kami serta memerintahkan kami dibunuh supaya segala harta kami boleh dirampasnya.
1 Nephi 3:26
26 Maka kami sempat melarikan diri dan terpaksa meninggalkan harta kami. Maka Laban memilikinya.
1 Nephi 3:27
27 Maka kami melarikan diri ke pedalaman, para pengawal Laban tidak dapat mengesankan kami. Kami bersembunyi di celah-celah batu-batuan besar.
1 Nephi 3:28
28 Maka Laman teramat marah padaku (Nephi) dan bapaku. Begitu juga halnya dengan Lemuel sebab dia bersekongkol dengan Laman. Justeru, Laman dan Lemuel memarahi kami, adik-adik mereka. Mereka juga merotan kami dengan batang kayu.
1 Nephi 3:29
29 Maka semasa kami dirotan, tiba-tiba muncul malaikat di hadapan mereka dan berkata, "Mengapa kamu memukul adik-adikmu? Tahukah kamu bahawa Tuhan memilih dia (Nephi) sebagai ketua kamu atas sebab kamu berkelakuan buruk? Sesungguhnya kamu diperintah untuk kembali ke Baitulmagdis dan Tuhan akan menguruskan si Laban ke tanganmu."
1 Nephi 3:30
30 Dan setelah itu, malaikat segera meninggalkan kami.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Korban Bahasa Melayu: Kejuruteraan juga serupa....

Assalamualaikum dan Selamat Hari Raya Puasa! Sekarang dalam-dalam sibuk berhari raya walaupun sudah masuk kerja, isu besar melanda negara. I...