Rabu, November 28, 2012

Masihkah Harimau Malaya sekuning warna diRaja...

Beberapa lama yang lalu, Pendita menjamah sebungkus Nasi Lemak di negeri Melaka. Bungkusan nasi itu boleh dilihat di bawah ini.
"Cantik" bungkusan nasi itu dengan daun pisang yang kuning mengering...
Pada hemat Pendita, mungkin ini gaya orang Melaka membungkus nasi lemak... hanya orang Melaka sahaja yang tahu.
Pendita mendapat tahu bahawa pasukan Harimau Malaya kita sudah mempunyai jersi terbaharu iaitu masih kuning berbelang tetapi dengan rekacipta fesyen yang lebih mantap. Harap pada perlawanan menentang pasukan Laos, jersi ini disarungkan.
Pada malam ini, sebuah jawapan terhadap "Harimau Malaya: Masihkah ia sekuning diRaja" bakal diketahui. Seluruh negara sedang memantau tidak-tanduk para pemain. Nampaknya, prestasi para pemain jatuh merudum. Disebabkan peristiwa tewas berkali-kali, kemungkinan pada masa akan datang, kaedah pemilihan pemain dirombak secara besar-besaran.
Pendita tidak berminat untuk mengkritik apa-apa terhadap kewibawaan Harimau Malaya sebab Pendita tiada sebarang sijil kelayakan bidang ini.
Cuma, Pendita meminta para pemain bersungguh di dalam padang.
Dan sementara masa masih ada sebelum perlawanan pada malam ini, buatlah panggilan "memohon maaf" terhadap mana-mana insan yang disakiti hatinya oleh para pemain. Contoh, mohon maaf pada bekas isteri, isteri gantung tak bertali, ibu bapa, sanak saudara, dan rakan-rakan. Kerana doa orang teraniaya sangat makbul. Kemungkinan ada beberapa insiden mereka berdoa mohon Harimau Malaya diaibkan.
Jikalau boleh refresh segala-galanya, umpama nasik lemak bersalut daun pisang segar yang hijau...itulah yang terbaek!
Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Korban Bahasa Melayu: Kejuruteraan juga serupa....

Assalamualaikum dan Selamat Hari Raya Puasa! Sekarang dalam-dalam sibuk berhari raya walaupun sudah masuk kerja, isu besar melanda negara. I...