Rabu, Mac 09, 2011

Panthera Tigris Jacksoni

Panthera Tigris Jacksoni..itulah gelaran bagi seekor harimau yang hanya terdapat di semenanjung Tanah Melayu. Itulah ia Harimau Belang atau Harimau Malaya!

Ia tiada kena-mengena dengan Harimau Sumatera. Jadi, jangan ingat semua perkara di semenanjung ini datang dari Sumatera, Tanah Jawa atau Bugis Mengkasar.


(...ambik engkau...!)

Malam ini Harimau Malaya akan menghendap mangsa di Lahore, Pakistan. Hmm...ia akan membaham si Penjual Karpet itu! Pemain Pakistan jangan harap nak bermain kasar dengan pemain-pemain profesional Malaysia. Mereka mungkin saiz kecil tetapi semangat juang darah nenek-moyang mereka takkan terkalah!


-Pejuang Kebangsaan...lagak bak pahlawan Scythian-

Jom! Malam ini kita ramai-ramai menyokong dan menghantar gelombang kuat kepada pemain-pemain bolasepak skuad Kebangsaan! Jangan biar mereka kesejukan dan terkial-kial di sana tanpa sokongan kita. Ayo! Benamkan Pakistan sepertimana kita bisukan Stadium Gelora Bung Karno dulu...

-Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Korban Bahasa Melayu: Kejuruteraan juga serupa....

Assalamualaikum dan Selamat Hari Raya Puasa! Sekarang dalam-dalam sibuk berhari raya walaupun sudah masuk kerja, isu besar melanda negara. I...